Fix till Google Play-problem på Åland.

Ett sätt att komma runt problemet med google play och ax domänen för android-telefoner.

image

Nu är jag inte riktigt säker på vad som var problemet. Men visa appar på google play var inte åtkommliga på grund av att ” Det här objektet är inte tillgänglig i ditt land”.  Trots att det inte borde vara någon geografisk begränsning för appen. (som för facebooks app) Vad det beror på vet jag inte men oavsett så kunde jag ta ner appar, som tidigare nekades mig, på google play, på följande sätt:

  1. Ta ner Orbot
  2. När du installerat Orbot, använd Orweb för att gå in på play.google.com, (obs! Kom ihåg att aktivera java. Annars fungnerar inte knappen för nedladningen. Kom också ihåg att avaktivera java som du vill använda Orbot på riktigt senare).
  3. Ta ner de appar du vill ha

Själv har jag fått ner, och fått och funka Facebook, Messager, Whatsapp, med flera.

Har inte försökt köpa appar, eller göra betalningar. Så jag vet inte om Orbot löser det problemet, men för gratis-appar funkar det bra.

Det här inlägget postades i Internet, Kommunikation, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

