The return of the gif

Det här blir lite av en trendspaning om gif:ar. Och jag är glad för att jag slipper säga det här högt för jag hör till dom som säger gif fel. Men det är inte det som jag ska prata om utan att gif:en har börjat ta en plats som något praktiskt och moderiktigt.

Tidigare i våras skrev therese reuterswärds en bloggpost Snygga exempel på animerad gif i nyhetsbrev nu i veckan lyfte tidningen the wired fram att filmaffisher blev bättre som gif:ar wired: Movie Posters Are Infinitely Better When They’re Animated GIF Cap and design som också i veckan skrev om Saatchi & Saatchi nya kampanj för fun light, som innehåller, just det gif:ar Fun Light-kampanj med gif-animationer Det sista exempelet är en tumblr för HBO Sillicon Valley som försöker sig på att skapa memes (och gif:ar) för att promota tv-serien. Sillicon Valley

Det verkar som om gif:en från att vara lite mera underground nu plockas upp av reklamare som gör det mer och mer mainstream. Alternativt bara passar in det till något praktiskt visuellt inslag för att visa upp en produkt eller för att göra en affish mera spännande.

Vilket är är bättre den överdrivna användningen en kunde se på 90-talet som nästan gav sidbesökarna epileptiska anfall.

ZeroDarkThirty_001

Den här bloggposten är en del av bloggutmaningen #blogg100 dag 70 av 100
Annonser
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s