Finska Euparlamentsvalet på sociala medier –56 dagar till valet

Eurovaalit Ännu en månad har gått, och det blir dags att göra ännu en sammanfattning på vad som har hänt på de finländska europaparlamentskandidaterna facebooksidor. Jag visar bara top 20 för att det ska vara någolunda överskådligt. Totalt följer jag idag 80 fb-sidor som är kampanjar för någon kandidat. Top20likes20140406 Top20talksabout20140406   Jag följer också hur likes och talks about skiljer sig från vecka till vecka. chart_6 (2) chart_3   Rent generellt så är det små variationer från vecka till vecka. Men generellt ökar likes och talks about brukar svänga för de flesta rätt lågfrekvent. Lite upp en vecka lite ner nästa vecka. Det tyder på att det är genuint intresse bakom de som klickar gilla. När det gäller talks about så visar de att de kandiaten lägger ut på sin sida ibland träffar rätt och ibland missar. Och i teorin skulle det också visa på att hen inte är populistisk.

Denna bloggpost är en del av bloggutmaningen #blogg100 Dag 38 av 100
Det här inlägget postades i EP-valet 2014, Facebook, Politisk Kommunikation, Sociala Medier, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s