We meet again #Blogg100

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar
Sociala medier Det blir ett försök att fullfölja #blogg100 med den här bloggen i år igen. Förra gången kom jag precis över 50 dagar strecket. Men jag räknar med att komma lite närmare 100 den här gången.

Blogg100 är en bloggutmaning intsierad @bisonblog som kort går ut på att i hundra dagar blogga åtminstånde en gång per dag. Detta för att bli en bättre bloggare och göra blogosfären lite bättre. Internetworld har en bra text om det Blogg100 når ut till nya bloggare

Har ett par ämnen/slash/områden som jag tänkt luta mig lite extra på:

Näthat bland unga på Åland Ungdomspolisen arbetar på en handbok, vuxenvärlden fördömmer ask.fm men på vilka grunder? Två anmälningar om trakasserier som borde gå till tingsrätt.
Sociala medier på Åland Det här en spark i rumpan på mig själv för att få klar en presentation om sociala medier på Åland. Hur stort är instagram, twitter, facebook på åland och hur påverkar det?
reform.ax Lokalt på Åland håller landskapsregeringen att driva igenom ett reformarbete. Även om själva förarbetet med arbetsgrupper är klart, så borde sidan reform.ax och den breda samtalet om reformen fortsätta. Även om jag själv förespråkar ett hollolistiskt perspektiv på kommunikation så har jag tänkt nörda ner mig hur reform.ax kan blir så bra som möjligt.
Integration, rasism och nationalism Kommunikationsperspektiv på ålänningens självbild, och hur den kommuniceras utåt. Kommer här driva tesen att Åland behöver flera böcker som Lundgrens Is och tv-serier som skärgårdsmaja.
#Eurovaalit Det är europarlamentsval i Finland, som i resten av EU. Har redan igång en bevakning av vad som händer på kandidaternas facebooksidor för att se hur den aktiviteten spelar in på valresultatet.
Tips&Trix om sociala medier Tjänster, appar, program, insticksprogram you name it.

… och antagligen kommer det upp saker under våren.  Vilket är en av de svårare delarna för mig. Att hitta de lokalt åländska kommunikationsprespektiv på de texter jag läser idag, eller om det kanske till och med är så att jag måste förändra mina medievanor. Det är en utmaning jag står för men jag tror den kan vara av den mera trevligare slaget.

Denna bloggpost är en del av bloggutmaningen #blogg100 Dag 1 av 100.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

