Metabloggande | #blogg100 dag 32

Har ett tag funderat på att skriva något om prekariatet. Men alltid valt att inte göra det för att det känns för högtravande. Lite för akademiskt. Sedan är jag också lite osäker på hur brett man kan definiera prekariatet. Finns det i lika stor grad i Stockholm som i Kairo, Madrid, New York, London, Paris, Berlin, eller Athen? Eller är det ett I landsproblem, med 80-talister som blir tvugna att hantera ett liv i brytpunkten. (Om det nu är en brytpunkt, det är rätt flytande begrepp både för dem som lever i det och de som definierar det senare).  Det har att göra med demografi, och vilken roll de olika åldersgrupperna spelar i samhället. Är det misströstan inför framtiden. Är det livet som skildras i antalogin ”jävla skitliv” representativt? Är jag en del av det? Är det ett utrycks som behövs. Är det något som behövs diskuteras? disekeras?

Sitter i en skrivsvacka just nu. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Eller jo det vet jag, men jag vet inte vilka ord jag ska använda och vad målet med orden är. Plus den där löjliga tanken att det inte lönar sig att sättas på pränt. Internet skapades att svälja all världens nonsens och att sända elektroniska medelanden. Att skriva nonsens i bloggar och komentatorsfält är ett sätt att befästa internets funktion.

Det hjälper inte eller att ha en städigt förföljande sömnighet efter en.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

