Funderar på att skriva om banker och sociala medier i framtiden | #blogg100 dag 17

Ålandsbanken söker nya ideer på hur man kan använda sociala medier i framtiden, bland sina yngre bankkunder. Eller rättare sagt, de som går på univerisitet eller högskola. Skriv lite kort vad banken (vilken bank som heltst) har för möjligheter och svårigheter och hur man kan använda sociala medier för att påverka och engagera. 

Lite sugen på att skriva ihop något. Som tur är är jag ju inte den första att fundera på det så det finns en hel del uppsatser och praktiska exempel redan nu. Har redan nu en liten länksamling som behöver gås igenom. Det ska kombineras med heltidstuder, jag läser den här våren kursen Media aktivism på distans på södertörn. Kom in som reserv en vecka in och har inte riktigt kommit ikapp. Plus att jag alltför göra lovar bort mig att göra annat. 

Men det är ett intressant område, och det är väldigt lockande att lägga ner ett par kvällar att fundera på det. 

Tror dock att jag kan lova framtida texter om banker och sociala medier, oavsett om jag söker stipendie eller ej. 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

