Sneak peak: Serienovellen om mig eller snarare jaget

Tänkte visa vad jag håller på att arbeta med sedan december förra året och håller på som bäst just nu. Det är work i progress, jag har bilder, och ord, nu gäller bara att få dem att marchera åt samma håll. Jag är lite som James Joyce när det gäller skapande, de rätta orden kommer en dag, hur man ska ordna orden kommer nästa dag. I övrigt har vi nog inte så mycket gemensamt.

001 002 003 004 005 006

Det är en serie om utanförskap, eller snarare ensamhet. De förväntingar som sätts på en på en 20-någonting i början av 2010-talet. Men kanske framför allt att vilja ses som en individ snarare än del av en grupp. Alla människor är unika ändå väljer vi, eller tvingas, att ställa oss i fack som inte alls passar oss för att det förväntas.  Framför allt är det ett svamlande kompleterat med bilder.

Började teckna serier som elvaåring och har gjort det mer eller mindre fortlöppande sedan dess. Har dock aldrig haft en historia att berätta, inte fören jag kom på jag kan ju berätta om mig själv. Eller i alla fall valda delar. Det är ingenting som jag kommer tjäna pengar på men ändå känds det viktigt att få gjort.

Med lite tur så kommer ni att få en pdf att ladda ner med hela novellen eller på någon delningssajt någon gång under de närmsta månaderna. Håller på att kolla om det finns någon print on demand tjänst som kan funka för mina behov. (Tipsa gärna om ni vet någon bra tjänst i de här områdena).
Annars kan jag passa på att efterlysa en scanner, antingen till låns, eller köp till överkomligt pris, mer än gärna på Åland.

Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sneak peak: Serienovellen om mig eller snarare jaget

  1. Ping: Bergman hemsöker mig i mitt skapande | #blogg100 dag 13 | Medier och kommunikation på Åländska

Kommentera

