2012 -Mitt år på twitter

Ännu en sifferpost.🙂
Drog i samman de uppgifter jag får från Twopcharts till tre stycken diagram som jag tycker visar på en rätt intressant utveckling av mitt twitterandvändande. Samtidigt blir det också en slags årssammanfattning av 2012 fasten jag saknar uppgifter för jan-feb-mars.



Vad är det intressanta med det här?
Jo, jag har 1) slutat att bry mig om att kontrollera förhållandet följare personer jag följer. Utan att få några större problem med orellevant flöde. Släppte kontrollenbehovet och rädslan för att de ser fel ut att följa flera än man har följare. Och har såhär i efterhand kommit fram till att det var nog rätt bra gjort. Det lönar sig inte att vara selektiv. Iaf. inte för mig.(men det betyder inte att jag följer vem som helst, bara för att…).
2) börjar twittra mera. Från 6.4 när jag började mäta till 9.2 tweets per dag idag. Har under hösten strävar att ha två tre scheduled tweets varje morgon plus retweets och egna tweets under dagen. Vad jag vinner på det är att jag värderar min mediakonsumtion på ett annat sätt. Förutom att metalt dela upp det i bra/dåligt genomfört/ att veta osv. sorterar jag ju även nyheter och texter i nu-aktuella och lång-akutella.
3) insikten att både G+ och Facebook ger en väldigt smal ström av roligheter, nyheter, och opinion.
4) det ser ut som att 2013 kommer att bli mitt första riktiga twitterår. I teorin så kommer jag i maj gå över 10.000 tweets, och ungerfär samtidigt ha över 400 följare. Ska bli intressant att se om det blir så.

Det här inlägget postades i Kommunikation, Sociala Medier, Twitter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

