Jag bloggar om andra säsongen av Homeland

Såg säsongspremiären i svt 1 i måndags och kom under episoden att undra varför det inte fanns någon podcast som diskuterade serien. Och varför det inte fanns någon på svenska. Alla ämnen som för upp är ju otroligt intressanta att diskutera kring.  Kriget mot terrorismen, Usas drönar-krigsföring, mellanöstern, Islam, och psykisk sjukdom med mera.  Jag skulle gärna göra en podcast, men det får bli en blogg. Dels för att jag inte är tillräckligt säker på ämnena för att kunna ge korrekta reflektioner. Bloggen gör att jag kan göra lite mera fakta-koll och ge lite bättre reflektioner.

Jag kommer att skriva om det senaste avsnittet som sänds på svt, som är en vecka efter. Det för att ge mig lite tid att skriva. Så utan mera beskrivning här kommer första bloggposten om andra säsongen av Showtimes Homeland.

Upplägget är som så att jag först ger en kort recap vad som hände i det senate avsnittet och sedan går på djupet och diskuterar. Dels saker som händer på skärmen men också kopplingar till verkliga händelser om det finns några sådana.

@janssonmichael #Homeland

Det här inlägget postades i Homeland, TV-serier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

