Konceptide för stalhagen -flaskpost från fredens öar

Hur flaskan ser ut från början

Leker lite med tanken med vad man kan göra med varumärket stallhagen. Utifrån ett samtal från en stolt aktieägare på bussen till Kapellskär, och vad jag tror kan funka för detta bryggeri. jag kan understryka att det är enbart för mitt egna höga nöjes skull, men jag hoppas att ni som läser också roas. Kommunikation ska vara roligt.

Stallhagen är för mig ett lokalt bryggeri med rötterna långt ner i den åländska graniten. Det doftar lite havssalt och sjöskum, livet på havet som kombineras med livet på land, och lite entreprenörskap.  Det håller sig väldigt lokalt men växter ändå ut över gränserna över vattnet över till våra grannar i Finland och Sverige. fastän det är ett ungt bryggeri finns det en känsla av historia. Hur kan man utrycka det som ett koncept?
Jag tänker flaskpost, spänningen i att få ett brev sommar sänt av någon långt borta. Som du inte har nån relation till, men ändå vill ha kontakt. Spänningen och dem lila känslan av äventyr som finns i de där flaskorna med brev i. Stallhagen kan bli som en flaskpost, ett personligt meddelande från en liten ögrupp i Östersjön.

Min ide om hur flaskan skulle kunna se ut

Stallhagen kan bli flaskposten från fredens öar.

Jag hade tänkt grunda konceptet i förpackningen, ölflaskorna. Som kan se ut något i still med det här.

Det finns oändliga möjligheter att spinna vidare på flaskan, flaskposten, miniatyrskeppem, både när det gäller utformningen av säsongsettiketer (julöl med mera, kanske bjuda in konstnärer att göra tolkningar?), eller annan kommunikation (sociala medier, annonser osv.).

Det här inlägget postades i Förpackningsdesign, Grafisk design, Remake och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

