Sparhallen annons-remake

Konceptidé på hur sparhallens annonser skulle kunna utformas. Istället för de idag rätt råddiga annonserna har skallat av allt onödigt för att ge deras annonser ett mera rent tusende. Det jag tog tillvara från de gamla annonserna var deras kombination av industribokstäver och handskrift (du ser den tydligt i logon). Men istället för att låta handskriften symboliseras av comic sans som tidigare låter jag ett bildelement representera det (handen, som också visar vilket ”avdelning” du hittar annonsvaran) och kör hårt på futura som enda typsnitt.

Resultatet blev kanske lite för retro för att jag ska vara nöjd. Sedan gjorde jag ju inget åt logotypen som dessvärre har fastnat i tiden.

Advertisements
Det här inlägget postades i Annons, Grafisk design, Kommunikation, Remake och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s